پنج شنبه, 03 اسفند 1396 08:08

کابینت منزلمان رو چطور انتخاب کنیم

Rate this item
(1 Vote)
کابینت مهمترین بخش در تغییر دکوراسیون منزل بشمار میروند. کابینت ها میتوانند یک فضای خالی را به فضای زندگی تبدیل کنند. کابینت ها میتوانند انواع وسایل مانند ظروف آشپزخانه، حوله های حمام و حتی وسایل منزل را در خود جای دهند. این مراحل میتوانند به هدایت شما در انتخاب کابینت مناسب در روند تغییر دکوراسیون منزل کمک کنند. برای راه اندازی این مراحل، از برخی اصول اولیه که در ذهنتان دارید مانند انتخاب سبک کابینت، متریال  و موارد دیگر فرا تر میرویم.
گام نخست
ابتدا محدوده پروژه طراحی داخلی خود را در نظر بگیرید و در مورد تعداد کابینت هایی که باید طراحی و نصب شوند تصمیم گیری کنید. اگر میخواهید دکوراسیون منزل خود را کملاً تغییر دهید، شما این فرصت را دارید که یک ست کامل از کابینت، که برای سبک منزل شما مناسب است را انتخاب کنید.
اگر پروژه تغییر دکوراسیون شما تنها شامل یک فضا یا بخشی از منزل ) میشود، میتوانید تصمیم بگیرید که کابینت های جدید شما با وسایل داخل آن تضاد داشته باشد یا اینکه با آنها مخلوط شود.
کاربری کابینت
کابینت های جدید میتوانند کابری مختلفی برای افراد مختلف داشته باشند. اگر شما در حال ساخت یک منزل جدید هستید، انتخاب یک کابینت جدید نه تنها یک ضرورت است، بلکه یک فرصت برای انتخاب سبک دکوراسیون منزل شما بشمار میرود.
از طرفی، زمانی که دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر میدهید، ممکن است به ایجاد یک فضای کارآمد توسط لوازم جدید آشپزخانه، یا دستیابی به یک سبک خاص در طراحی داخلی آشپزخانه کلاسیک علاقه مند باشید.
در بسیاری از موارد، باید یک تعادل میان سبک، عملکرد و هزینه ایجاد شود. شما باید با اولویت بندی خواسته ها و تصدیق محدودیت هایی مانند زمان بندی، هزینه ها و واقعیت های ساختاری که در تغییر دکوراسیون با آن رو به رو هستید آغاز کنید.
( طراحی کابینت به ایجاد تعادل میان سبک و عملکرد نیاز دارد. )
به عنوان مثال، برای کابینت های سبک گاراژ (Garage)، ذخیره سازی و عملکرد بسیار مهم تر از سبک هستند. برای اتاق پودر(Powder) (سرویس بهداشتی بانوان)، عملکرد (مانند محل شستن دستان) به آسانی به دست می آید، و سبک به یک عامل مهم تر تبدیل میشود، به همین دلیل است که ما چنین طیف گسترده ای را در سبک و ظرافت اتاق پودر (Powder) (سرویس بهداشتی بانوان) میبینیم. همه ی آنها معیارهای عملکردی را برآورده میکنند، اما دیدگاه تنها محدود به تخیل میشود.
تقریباً در تمامی دیگر فضا های منزل، ما تعادل بیشتری بین عملکرد کابینت ها، نگاه و احساس فضا مشاهده میکنیم. یک طراح خوب، نیازهای اساسی کاربردی برای انواع مختلف کابینت ها را درک میکند و یک طرح جدید ارائه میدهد.
مبانی عملکرد
بنابراین یک طراح کابینت نیاز به فهم چه قواعدی دارد؟ حقیقت این است که (اینجا است یک طراح خوب برای آن پول دریافت میکند) قوانین بسیار زیادی وجود دارند که در اینجا لیست میشوند، اما اصلی ترین آن این است که عملکرد کلی کابینت، نباید در معرض خطر قرار گیرد.
به عنوان مثال، تعدادی دستورالعمل وجود دارد که طراحان برای کابینت آشپزخانه از آن پیروی میکنند:
•    عمق کابینت زمینی باید 55 سانت باشد.
•    ارتفاع کابینت زمینی باید 70 سانت باشد.
•    فضای بین کابینت های زمینی و دیواری باید 45 سانت باشد.
•    برای کابینت های دیواری حداقل عمق 30 سانت باشد.
•    مسیر کار مثلثی بین سینک، آشپزخانه و یخچال در مجموع بیش از 8 متر نباشد.
نکته این است که یک طراح خوب همه ی قوانین اساسی را میداند و همچنین میداند که چگونه باید تنظیم شوند تا عملکرد و طراحی سودمند باشد. یک طراح خوب میداند که چگونه میتوان قوانین را برای سازگاری با سبک های مختلف در حین حفظ قابلیت های اولیه، خم کرد. پس از همه ی این موارد، اگر کابینت ها کاربردی نباشند، مطمئناً صاحب خانه در گذر زمان از آنها ناراضی خواهد شد.
مبانی سبک
محدودیت هایی در عوامل احتمالی سبک طراحی کابینت وجود دارد. اما میتوان انتخاب ها را به چند دسته کلی تقسیم کرد.
سبک ساخت کابینت
سبک ساخت کابینت اساساً به روش ساخت و نوع قاب ساخته شده برای بدنه کابینت مربوط است. سبک های پایه ساخت کابینت شامل: چارچوب چهره کابینت (Face Frame Cabinetry) (با 1 ½ تا 2 اینچ پهنا چهارچوب و ریل که همچنین قاب مرزی (Border Frame) نیز نامیده میشود) و سبک یورو (Euro) (بدون قاب در اطراف لبه جعبه کابینت). تغییراتی در این سبک ها وجود دارد، که شامل پوشش پایه، مینی فریم (که شبیه به یورو بنظر میرسد) و درج ساخت درب میشود.
سبک درب کابینت
سبک های اصلی درب کابینت شامل: شاکر (Shaker)، بدبورد (beaded)، تخت (Flat)، پانل گسترش یافته (Raised Panel) و انعطاف پذیر (Arched) میباشد، در واقع اسامی بسیار زیادی از سنتی گرفته تا مدرن و دیگر سبک های میان آنها وجود دارند. فقط بدانید که سبک درب کابینت تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر کابینت دارند.
انوع مواد کابینت
 انتخاب نوع مواد کابینت تا حد زیادی به نگاه شما به کابینت های رنگ آمیزی شده بستگی دارد، در حالی که برای کابینت های نقاشی شده و مواد چوب جامد بیشتر به کیفیت ساخت و ساز مربوط میشود. چوب بلوط، گیلاس و توسکا سه ماده ای هستند که بطور مرسوم استفاده میشوند (انواع مختلف دیگری نیز وجود دارند) که هرکدام رنگ و دانه های چوب متفاوتی را به نمایش میگذارند.
اتمام کار
پایان شامل یک پوشش نقاشی یا رنگ میشود که برای پایان دادن به روکش کابینت استفاده میشود. پایان شما ممکن است یک پوشش شکننده از نقاشی یا لک  یا یک ظاهر خشن و ناراحت کننده داشته باشد (گاهی اوقات شیار و خراش هایی که به طور خاص به کابینت ها اعمال میشود تا قدیمی بنظر برسند). شایع ترین نوع آنها ساتن و گرم است.
این تصمیمات، ممکن است همراه با سایر عناصر طراحی مانند شکل کابینت، ارتفاع، قالب های اضافه شده و مواد کانتر آشپزخانه (کانتر های از جنس کاشی یا تخت، معمولاً شامل کابینت ها نمیشوند، اما تاثیر قابل توجهی در کاربرد و ظاهر کابینت دارند) همه به سبک کابینت کمک میکنند و مطمئناً تأثیر قابل توجهی بر ظاهر و تغییر دکوراسیون آشپزخانه شما میگذارند.
اطمینان از کارکرد طراح
طراح کابینت میتواند یک معمار، مشاور طراحی، پیمانکار، فروشنده کابینت حرفه ای و یا متخصص حرفه ای طراحی کابینت باشد. در هر صورت، شما میخواهید نگاهی دقیق به تجربه، اشارات و گذشته کاری آنها بیاندازید. بسیاری از متخصصان طراحی سطح بالا وجود دارند که کابینت طراحی میکنند، اما کمتر کسانی هستند که واقعا یک دیدگاه تازه را با تجربه ترکیب میکنند.
یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از کار خوب علاوه بر مقایسه و مرور، مصاحبه با مشتریان گذشته است، تا آنها نیز رضایت خود را تأیید کنند.
انواع کابینت ها
 کابینت های سفارشی (Custom)، نیمه سفارشی (Semi-Custom) و پیش ساخت (Stock) (قفسه ها) میتوانند از گزینه های شما باشند. تنوع گسترده ای در کیفیت موجود در انواع کابینت ها وجود دارد و ما در دسته بندی های بعدی این مجموعه جزئیات آنها را بررسی میکنید.
به عنوان یک قاعده کلی، کابینت های سفارشی با قیمت های بالاتر، انعطاف پذیری و کیفیت بالاتری را ارائه میدهند. کابینت های نیمه سفارشی از رده های محبوب محصوب میشوند که مجموعه ای از سبک ها، رنگ ها و اندازه ها را ارائه میدهد. کابینت های پیش ساخت معمولاً از ارزان ترین نوع کابینت ها هستند که در بسیاری از فروشگاه ها در دسترس هستند.
تغییر دکوراسیون یک آشپزخانه توسط کابینت های پیش ساخت، بدون این که تأثیری جدی و کاربردی بر فضا بگذارند میتواند سخت باشد، اما کابینت های پیش ساخت میتوانند انتخاب خوبی برای کابینت های ایستاده و جداگانه یا کابینت های به صرفه باشند. کابینت های پیش ساخت اغلب یک انتخاب بسیار کارآمد و مقرون به صرفه برای طراحی داخلی حمام است، زیرا سبک و اندازه های زیادی برای آن وجود دارد.
زمان بندی
طراحی، ساخت و نصب کابینت های سفارشی و نیمه سفارشی زمان بر است. استفاده از کابینت های پیش ساخت، باعث صرفه جویی در زمان ساخت و طراحی میشود، تنها کافی است آن را از فروشگاه انتخاب کنید و چند روز برای ارسال آن منتظر بمانید. با این حال، حتی مونتاژ کابینت های سفارشی، نیمه سفارشی یا پیش ساخت نیز نیاز به نصب دارند، که همیشه ساده نیستند و نیاز به کار دارد. کابینت های حمل شده و در حالت آماده به مونتاژ، علاوه بر زمان نصب نیاز به زمان مونتاژ نیز دارند.
اگر به تغییر دکوراسیون یک آشپزخانه جدید میپردازید، باید انتظار دو تا سه هفته زمان برای طراحی را داشته باشید؛ زمان ساخت احتمالا چهار تا هشت هفته طول خواهد کشید. گاهی اوقات نصب کابینت میتواند در یک روز کامل شود و در موارد دیگر ممکن است حتی یک هفته یا بیشتر طول بکشد.
در نظر داشته باشید که ما فقط در مورد کابینت ها صحبت میکنیم. عناصر دیگری مانند کانتر، طبقه ها، عناصر ترتیب دهنده، کارهای برق و لوله کشی ممکن است به زمان آن اضافه کنند که میتوانند بر عملکرد کابینت نیز تأثیر بگذارند.
شروع به کار
کار کابینت میتواند در هر زمانی شروع شود، اما اگر کار کابینت شما بزرگ است، حتماً باید از شرایط زندگی خودتان اطمینان پیدا کنید. اگر در هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه در خانه بمانید، ممکن است احساس کنید که کار هرگز پایان نخواهد یافت و احساس خستگی کنید.
Read 2322 times